Tuesday, September 22, 2009

鱼肉蛋卷Fish Paste in Egg Crepe

This dish was taught by my mother-in-law. Hubby always 'miss' his mum's cook and remind me to do for him...it's quite an easy dish and most of you can learn as simple as it is.

开餐了!Makan Time!
Mix 3 eggs and fry as egg crepe...把3粒蛋搅匀,用平底锅煎成蛋皮备用。这里,我做了2片蛋皮。
Paste the fishpaste on the egg crepe evenly, roll over and steam for 10 mins...把绞鱼肉均匀的涂在蛋皮上,卷起再蒸10分钟就可以了。
The bigger the egg crepe, the better you can roll with good taste of it...蛋皮做大一点和厚一点,会卷得更好看美味。
Dip with chilly or tomato sauce...沾点辣椒酱或番茄酱吃也可以。。。

7 comments:

  1. 睇似簡單但對我來講一啲都唔簡單因為煎蛋皮好考功夫呢...
    你既蛋皮整得好靚啊!!!

    ReplyDelete
  2. 得盖,得盖。。。整厚点, 慢火煎。。。

    ReplyDelete
  3. penny, 这道鱼肉蛋卷我试过了,很讚哦!我家老大超爱的,吃完了还一直追问我为什么准备的这么少。。。*晕*

    ReplyDelete
  4. 吃的稀罕才会珍惜的。。。哈哈!谢谢你的捧场!

    ReplyDelete
  5. 都不用调味吗?谢谢分享!

    ReplyDelete
  6. 一般在菜市场买绞好的鱼肉都已经调味过了,如果买绞好的鱼若回来再调,不容易把味道均匀的融入进去。因有了调味好的绞鱼肉,就不需要太重味的蛋皮,只要点一些佐酱就很好了~

    ReplyDelete
  7. 還是親自動手打的魚膠最美味^^

    ReplyDelete